Aranżacja biura obsługi klienta

Aranżacja biura obsługi klienta

Inwestorzy, zlecając architektowi wykonanie projektu obiektu budowlanego, często bronią się przed zamówieniem również projektu wnętrz. Tymczasem projekt aranżacji powinien powstawać już na etapie projektu budowlanego, ponieważ istnieją przestrzenie, które z uwagi na przeznaczenie, uwarunkowania formalne i prawne wymagają specjalnego dopracowania.

Biuro obsługi klienta / punkt informacyjny to kluczowy element funkcjonowania małych, średnich oraz dużych obiektów użyteczności publicznej. Od decyzji podjętych na etapie projektowania wnętrz zależy komfort i ergonomia inwestycji. Częstym błędem popełnianym przez inwestorów jest zlecanie projektu wnętrz dopiero po wybudowaniu obiektu. Na tym etapie wachlarz ergonomicznych i funkcjonalnych rozwiązań jest mocno ograniczony. W takiej sytuacji architekt często musi burzyć dopiero co wymurowane ścianki lub przesuwać instalacje, co wiąże się z niepotrzebnymi kosztami, a czasami wręcz z niemożliwością zastosowania lub wykonania niektórych nowoczesnych rozwiązań. Projekt wnętrz powinien powstawać wraz z projektem budowlanym obiektu, ponieważ tylko na tym etapie można dokonać korekt lub znaczących zmian tak, by wnętrze posiadało swój charakter, należytą funkcjonalność i współgrało z architekturą budynku.

NR 5 MAJ 2011